Mikael Dahlgren

Jobbtitel:
Varumärkesstrateg
Sociala medier:
Facebook Instagram LinkedIn

Allt vi gör påverkar varumärket. Utmaningen som kittlar mest är att hitta den rakaste och enklaste vägen för att lyckas.

Vi triggas hela tiden av känslor som styr våra val. Därför är det alltid lika intressant att kunna engagera och inspirera så att alla kan leva varumärket och spela i samma lag. Drivkraften är att ta reda vad som faktiskt spelar roll och våga välja bort det som inte kan påverka i rätt riktning.

Och precis som i min roll som stavtränare på fritiden är målet som varumärkesstrateg att guida varje individ och grupp till att skapa sin egen framgång.

Blogginlägg från Mikael

Storytelling på riktigt

Vad krävs egentligen för att skapa en bra story? Har du planer på att komma igång men ser inte var du [...] Läs mer!

En historia värd att betala för

Funderar du på hur du ska marknadsföra dig på bästa sätt, vara intressant och bli ihågkommen? Då kan du sluta [...] Läs mer!

En bra historia säljer

Har du en fascinerande historia att berätta så gör det. Och har du inte – skapa en! En bra berättelse [...] Läs mer!

Blogg: Digital eller analog marknadsföring (II)

Är du en av dom som valt att satsa helhjärtat på digital marknadsföring? Eller kämpar för att hitta den optimala [...] Läs mer!

Tomtens varumärkesresa

Även om historiens alla tomtar har vissa likheter så har hans varumärke genomgått en sagolik utveckling. Ingen kan klandra honom [...] Läs mer!

Digital eller analog marknadsföring? (I)

Digital marknadsföring är framtiden men en tryckt broschyr ger ett starkare intryck än en digital. Webb eller print, digital eller [...] Läs mer!

Marknadschef – en roll i utveckling

Fler kommunikationskanaler, nya produkter, komplexa marknader och allt mer krävande kunder. Som marknadschef sitter du på fler stolar än någonsin, [...] Läs mer!

Viva digitala kunder!

Reglerna för marknadsföring har förändrats. Kunderna är digitala och inte alls mottagliga för massmarknadsföring i traditionella reklamkanaler som TV, utomhustavlor, [...] Läs mer!

Digital Inhouse 2017

Att jobba inhouse är inne. Varje dag läser vi om företag som söker nya medarbetare till sin inhousebyrå. Du kanske [...] Läs mer!

H2H ÄR SOM H2O – OMÖJLIGT ATT VARA UTAN

Kommunikationsvärlden är full av ”fina” uttryck och catchiga förkortningar – och dom blir bara fler. Nu finns det dom som [...] Läs mer!