Mikael Dahlgren

Jobbtitel:
Marknadsföringsstrateg/Copywriter/Grafisk formgivare
Sociala medier:
LinkedIn

Att få jobba med det jag brinner för och samtidig kunna hjälpa andra att lyckas med sin marknadsföring är en förmån. Speciellt idag när kommunikationen är komplexare än någonsin. Framför allt gäller det att hitta den effektivaste kombinationen av digitala och traditionella medier för att du ska få ut maximalt av din marknadsföring.

Behöver du mer kunskap för att själv kunna utveckla marknadsföringen, få en professionella design eller texter som är anpassade för olika medier och målgrupper?

Hur kan jag hjälpa dig? Jag ser fram emot att få höra om dina målsättningar och vad du vill få ut av marknadsföringen. Tillsammans är jag säker på att vi kan skapa kommunikation som inte bara blir ett ökat stöd i säljarbetet. Den kommer också bidra till en ny nivå i din dialog med såväl gamla som nya kunder.

Blogginlägg från Mikael

Content marketing – hetare än någonsin

I jakten på hungriga kunder avlöser trender och inriktningar varandra inom kommunikations- och varumärkesvärlden. Forskningsresultat, ny teknik och konkurrens är [...] Läs mer!

Vad är bra reklam?

Det finns alltid många åsikter när det kommer till reklam. Om den är bra, om den är snygg, om den [...] Läs mer!

Appen visar vägen till nya affärer

Appen som underhållning, livräddare och affärsidé. Om ni inte redan har en app har du säkert funderat på hur ni [...] Läs mer!

Storytelling på riktigt

Vad krävs egentligen för att skapa en bra story? Har du planer på att komma igång men ser inte var du [...] Läs mer!

En historia värd att betala för

Funderar du på hur du ska marknadsföra dig på bästa sätt, vara intressant och bli ihågkommen? Då kan du sluta [...] Läs mer!

En bra historia säljer

Har du en fascinerande historia att berätta så gör det. Och har du inte – skapa en! En bra berättelse [...] Läs mer!

Blogg: Digital eller analog marknadsföring (II)

Är du en av dom som valt att satsa helhjärtat på digital marknadsföring? Eller kämpar för att hitta den optimala [...] Läs mer!

Tomtens varumärkesresa

Även om historiens alla tomtar har vissa likheter så har hans varumärke genomgått en sagolik utveckling. Ingen kan klandra honom [...] Läs mer!

Digital eller analog marknadsföring? (I)

Digital marknadsföring är framtiden men en tryckt broschyr ger ett starkare intryck än en digital. Webb eller print, digital eller [...] Läs mer!

Marknadschef – en roll i utveckling

Fler kommunikationskanaler, nya produkter, komplexa marknader och allt mer krävande kunder. Som marknadschef sitter du på fler stolar än någonsin, [...] Läs mer!