Sven-Tore Bengtsson

Jobbtitel:
Konsult - undersökningar & kundupplevelser VD
Sociala medier:
LinkedIn

Jag har tretton års erfarenhet av att planera och genomföra marknadsundersökningar och att ge råd som hjälper företag att utveckla sina verksamheter.

Jag är egentligen intresserad av de flesta former av verksamhetsutveckling men förbättrade kundupplevelser, kundcentrering och medarbetarengagemang är det som intresserar mig allra mest.

Med hjälp av undersökningar, analyser och konsultation kan jag till exempel hjälpa er att identifiera drivkrafterna till ökad kundlojalitet, förbättrat medarbetarengagemang eller att hjälpa er att bli bättre på att agera på kundinsikter.


Blogginlägg från Sven-Tore

Tips för en bra kundundersökning – del 2

En kundundersökning är något som de flesta företag bör genomföra för att säkerställa att de gör rätt saker på rätt sätt och [...] Läs mer!

15 tips för en bättre kundupplevelse för nöjda och lojala kunder

Allt fler börjar tänka till kring hur man ska leverera en kundupplevelse som ger något utöver det vanliga i syfte [...] Läs mer!

Tips för en bra kundundersökning – del 1 av 2

En kundundersökning är något som de flesta företag bör genomföra för att säkerställa att de gör rätt saker på rätt [...] Läs mer!

Förklaring av Nöjd Kund Index – NKI undersökning

NKI (Nöjd kund index) är ett nyckeltal för att beskriva graden av kundnöjdhet då det gäller hur nöjda kunderna är [...] Läs mer!

Varför göra en medarbetarundersökning

Funderar ni på att genomföra en medarbetarundersökning men är tveksamma till om det är värt investeringen. Då bör du läsa [...] Läs mer!

5 tips för högre medarbetarengagemang

Det är ingen nyhet att medarbetarnas engagemang är en viktig faktor för att driva en framgångsrik verksamhet. Men vad är då [...] Läs mer!

Ett enkätverktyg gör ingen undersökning

Det blir allt vanligare att företag genomför sin egen kundundersökning (eller medarbetarundersökning)med hjälp av enkätverktyg. Det är full naturligt att man [...] Läs mer!