Mikael Dahlgren

Jobbtitel:
Varumärkesstrateg
Sociala medier:
Facebook Instagram LinkedIn

Allt vi gör påverkar varumärket. Utmaningen som kittlar mest är att hitta den rakaste och enklaste vägen för att lyckas.

Vi triggas hela tiden av känslor som styr våra val. Därför är det alltid lika intressant att kunna engagera och inspirera så att alla kan leva varumärket och spela i samma lag. Drivkraften är att ta reda vad som faktiskt spelar roll och våga välja bort det som inte kan påverka i rätt riktning.

Och precis som i min roll som stavtränare på fritiden är målet som varumärkesstrateg att guida varje individ och grupp till att skapa sin egen framgång.


Blogginlägg från Mikael

Digital Inhouse 2017

Att jobba inhouse är inne. Varje dag läser vi om företag som söker nya medarbetare till sin inhousebyrå. Du kanske [...] Läs mer!

H2H ÄR SOM H2O – OMÖJLIGT ATT VARA UTAN

Kommunikationsvärlden är full av ”fina” uttryck och catchiga förkortningar – och dom blir bara fler. Nu finns det dom som [...] Läs mer!

Alla köpare är människor

Du har säkert funderat på om det är någon skillnad på att marknadsföra sig mot andra företag (B2B) eller mot [...] Läs mer!

Smak för marknadsföring

Marknadsföring handlar om att påverka. Men för att du ska kunna påverka dina kunder med ett budskap måste du först [...] Läs mer!

Vårda och utveckla ditt varumärke

Visst vill du att så många som möjligt ska köpa och använda din produkt och prata om ditt varumärke? Eller [...] Läs mer!

Skydda ditt varumärke

Inget varar för evigt – om du inte själv ser till att det gör det. Trots lagar och regler är [...] Läs mer!

Ditt namn säljer

Vad du väljer för namn på företaget, produkten eller tjänsten kan vara helt avgörande för om det blir ett varumärke [...] Läs mer!

Sociala medier äger – nästan (II)

Sociala medier är ungefär som ett tåg som aldrig slutar gå med resenärer som aldrig sitter still. Det händer något [...] Läs mer!

Sociala medier äger – nästan (I)

Varför är de sociala och varför har de gjort sådan revolution? Vad kan de göra för ditt varumärke och dina [...] Läs mer!

Våga vara först!

Inom marknadsföring är grannens gräs inte grönare. Du sår den bästa gräsmattan själv. Att våga vara sin egen, bryta ny [...] Läs mer!